søndag 25. oktober 2009

Kampen for tilværelsen...

Siden alle vet at jeg er en liten fotball fanatiker, har jeg bestemt meg for å skrive litt om det også (når det skjer noe spesielt), ikke bare om hva som skjer med meg.

Liverpool var nødt til å vinne i dag for å ha noe håp om å følge med i "The Title Race", og de møtte United på Anfield (hvor det regnet med badeballer og ballonger). Mange så seier som en umulig oppgave siden Steven Gerrard ikke kunne spille grunnet skade (uten å tenke på at de vant uten både Gerrard og Torres i forrige sesong). Første omgang var ikke spesielt rik på sjanser, men det var i det minste fart begge veier. 20 minutter ut i 2. omgang forandret ting seg. Etter United dominans i slutten av første omgang, kom Fernando "El Niño" Torres. Alene med Edvin van der Sar gjorde han dessverre ingen feil og satte ballen noe snasent i mål. I 96. minutt scoret Ngog, også alene med keeper, og dette var det siste som skjedde, og resultatet ble 2-0 til "The Scousers".

Annet som også er verdt å få med var de to røde kortene. Ett hver vei. Nemanja Vidic fikk det første da han prøvde å stoppe Dirk Kuyt som var på gjennomløp (dette var forøvrig det 3. røde kortet til Vidic på like mange kamper mot Liverpool). Det andre røde kortet gikk til Mascherano da han taklet van der Sar ute på venstre siden.

Rooney var i min mening litt for usynlig denne kampen.

Helt ærlig kan jeg ikke si at jeg er så overrasket, for Liverpool dominerte meste av kampen, bortsett fra siste kvarter av 1. omgang. Jeg synes Liverpool fikk en fortjent seier, selv om jeg skulle ønske at de hadde vunnet med bare ett mål. Hadde United vunnet hadde vi vært nr. 1 på tabellen igjen, og Liverpool hadde ligget 10(!) poeng bak, men alt i alt kan jeg ikke være for skuffet for det var som sagt fortjent. Man kan også se positivt på det på en annen måte, og det er at det blir mer interessant på toppen av tabellen.

Det skal bli interessant å lese avisene her i England i morgen, og jeg er redd for at Rio Ferdinand kan få mer pepper etter denne kampen.

Målscorer Torres mot forsvarer Ferdinand

Ingen kommentarer: