søndag 7. februar 2010

For en skit-dag

Lite søvn, dårlig kamp og idiotisk barstab er oppskriften for en dårlig dag.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde en fornemmelse av at Chelsea kunne komme til å vinne over Arsenal i dag, men at de vant på den måten de gjorde, var bare irriterende. Chelsea hadde ikke akkurat mange sjansene og Arsenal hadde mest ballbesittelse, men de klarte ikke å få ballen i mål. Det virket som om Arsenal ventet på at Chelsea skulle komme tilbake i forsvar før de prøvde å skyte på mål. Greit nok at man ikke skal være for egoistisk i en lagsport (there's no I in team og alt det der), men det for da være måte på. De tok ikke nok sjanser og spilte for mye ball til hverandre, og uheldigvis også til Chelsea. Jeg synes også at dommeren dømte litt vel mye imot Arsenal. Det var et par situasjoner der det burde vært straffe eller i det minste frispark. Men men... Kampen er nå fortid og forhåpentligvis slår de Liverpool på Emirates Stadium på onsdag (beklager pappa).

Chelsea's Lampard mot Arsenal's Fabregas. Lenge leve rødt!

Da vi ventet på at kampen skulle begynne, gikk Maria, Robin og Andrea for å kjøpe noe å drikke. Guttene kjøpte cola og Maria en kopp te og dette måtte de vise legitimasjon for! (Vi var der forrige søndag også, men da var det ikke nevnt i det hele tatt) Dette førte til at denne bartenderen kom bort til bordet vårt for å se legitimasjonene til oss alle. Ettersom jeg ikke skulle ha noe drikke (og ikke trengte det forrige uke da jeg kjøpte cola) hadde ikke jeg tatt med meg noe annet enn bussbillett og to pund for en kopp kaffe på Starbucks. Det endte med at jeg, en halv time før kampstart, måtte dra hjem for å hente legitimasjon for å i det hele tatt kunne se kampen!! Det ble mye stress og løping, og da fant jeg ut hvor dårlig formen egentlig er, men det kan jo være det samme. Det som er mest irriterende i alt dette er at da jeg kom tilbake hadde Chelsea scort to minutter tidligere (det endte veldig ufortjent 2-0) og jeg trengte ikke legitimasjon. Snakk om maktsyk kjeerring...

PS: Det har vært trekning for EM 2012 kvalifiseringsgruppene i dag, og Norge kom i gruppe med Kypros, Island, Danmark og Portugal! Drillo og Gamsten virker selvsikre, men personlig synes jeg dette var kjipt. Det er en åpen gruppe og hvis Norge fortsetter å spille slik de har gjort etter Drillo kom tilbake, kan det gå bra, men jeg ser liksom ikke for meg at de kommer til å avansere med Portugal og Danmark i gruppen. Only time will tell.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,sånn kan det gå! Både på den ene og den andre måten!

Bedre lykke til neste gang, og ikke bruk mere energi på denne damen. Det er bare bortkastet!

Neste kamå går nok bedre, og da er alt såre vel igjen!

Klem fra mams