søndag 1. november 2009

<3 Wembley <3

Først og fremst; Gratulerer med dagen som var i går, Christian :) Håper du hadde en fin helg på hytta med familien :) Savner dere alle!

Så til hovedpoenget med dette innlegget ;) I går var jeg på Wembley Stadium i London, og det var en helt fantastisk dag! Storkoste meg! Jeg dro med Robin og Andrea fra klassen min, og Luis og Tajku, også fra EF. Det var en veldig lang dag, for jeg stod opp kl seks og vi kom ikke tilbake til Brighton før midnatt, så jeg sov veldig godt i natt, for å si det sånn.

Tajku, Luis, Robin og Andrea. So far, so good :)

På Wembley var vi i garderoben til England, hvor skjortene fra England-Ukraina kampen hang. Jeg satt meg selvfølgelig ved Rooneys :) Vi var også blant annet innom Press Conference rommet hvor manager, kaptein og banens beste spiller snakker med avisene etter kampslutt. Da vi gikk ut fra "The Tunnel" (hvor spillerne kommer ut) så vi hvor massiv denne stadionen er. Den er mega stor og har en kapasitet til å ta 90.000 tilskuere under fotball kamper. Derfra bar det oppover trappene og opp til der vinnerlaget av FA-cupen får trofeet :) Det var en litt spesiell følelse for min del. Forhåpentligvis går United opp de trappene til våren!

Hmm... Kunne gjerne tatt med meg et par av skjortene hjem

FA-cup trofeet (ikke den ekte selvfølgelig). Satser på at United får den til våren!

Official Team Photo ;) Her med VM 1966 trofeet!

I tillegg til å være med på Wembley tour, dro vi oppom Arsenal (Robins store kjærlighet). Vi fikk sett de siste 15 minuttene av kampen (på en pub ikke langt fra Emirates Stadium), så da ble han i veldig godt humør. Det var nok en fortjent 3-0 seier over Tottenham. Senere på kvelden fikk vi også sett Manchester vinne 2-0 over Blackburn :D Jeg er ikke Berbatov sin største fan, men målet hans var meget fint!

Emirates Stadium. På tre eller fire sider er det bilder av forskjellige helter

Da Robin var ferdig med å shoppe i supporter shoppen til Arsenal dro vi til Oxford Street og gjorde litt windowshopping. Det var for det meste Luis som så etter ting, for de andre virket litt slitne etter mye gåing (og verre skulle det bli). Siden det var første gang Luis var i London gikk vi til Trafalgar Square, Big Ben og London Eye. Og det var helt fantastisk å se området der nede på kvelden. Kjempe fint!

Big Ben by night :)

Da vi fant ut at vi skulle dra tilbake til Brighton, dro vi til Victoria og rakk akkurat ikke toget. Vi kom løpende gjennom stasjonen og når vi skulle gå gjennom "portene" virket ikke billettene, så mens vi stod der å slet, så vi toget dra. Så da måtte vi sitte der en halv time å glo før neste gikk. Men det var som sagt en helt fantastisk dag! Rett og slett fantastisk :)

Vi var alle ganske slitne etter dagen, men også veldig fornøyde :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei,vennen min!

Høres ut som dere hadde en fin dag, og fikk sett mye. Det er bra!

Kjempeglad i deg!

Klem fra mams