søndag 8. november 2009

Innholdsrike dager...

På onsdag ble det klart at United går videre i Champions League :) Alt de trengte var uavgjort, og poenget de fikk var høyst fortjent! (I ettermiddag er det slaget om Stamfprd Bridge i Premier League, hvor de møter Chelsea! Forhåpentligvis blir det i det minste poeng, for det er noe som trengs sårt.) En gjeng av oss var på The King & Queen, hvor vi så kamp, spilte biljard og sang karaoke etterpå. The King & Queen har blitt det nye stedet for EF studenter, så det blir nok flere besøk dit.

5. november er Bonfire Night, så på torsdag dro to busser med elever fra EF til Lewes for å se parader, fyrverkeri og bål. For mange år siden skulle en gruppe med katolikker, ledet av Guy Fawkes, sprenge parlamentsbygningen. Selv om det aldri skjedde, er denne hendelsen kjent som The Gunpowder Plot, og dagen blir feiret med å blant annet brenne en figur av Guy Fawkes. Fyrkeriet som kom på slutten var veldig stor og fint, og jeg angrer ikke på at jeg dro, til tross for at hørselen ikke var den beste pga en haug med kinaputter som lagde 100 ganger høyere lyd enn vanlige. Det sa masse bang, for å si det sånn.

Hovedparaden

Et helt enormt bål

Liten del av fyrverkeriet

På fredag bar det igjen til London, men denne gangen dro jeg for å møte Hanne og Elsa :) De tok turen hit fra torsdag til søndag for litt turisme og masse shopping ;) Hehe... Jeg møtte de på TopShop hvor vi endte opp å tilbringe et par timer. Vi spiste middag sammen før de gikk for å se Chicago på teater, mens jeg dro tilbake til Brighton. Det var veldig koselig å se de igjen! Hanne hadde regnet ut at vi ikke har sett hverandre på nesten tre år. Sist gang var juleferien i 2. klasse, da vi spiste grøt hos henne. Forhåpentligvis blir det ikke like lenge til jeg ser de igjen.

I går tok jeg turen til Eastbourne med Desirée, Jule, So Young, Cristobal, Felipe og en del til. Eastbourne ligger 1 time og 20 minutter øst for Brighton med buss. Vi var veldig heldige med været, så det var en bra dag. Jule, Desirée og jeg gikk sammen, og da ble det litt shopping. Skoene mine er blitt ødelagte, så måtte "dessverre" kjøpe nye ;) Selv om det er sko som de fleste har, bryr jeg meg ikke, for de er virkelig gode :) Kjøpte i tillegg en genser som jeg synes er veldig fin.

Eastbourne sett fra piren

Veldig behagelig og litt "fancy"

My new shoes :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei,du!

Høres ut som om du har innholdsrike dager. Det er bra!

Flott at du koser deg, og slapper av ved siden av skolen.

Veldig fint det du har kjøpt!

Klem fra mams