torsdag 26. november 2009

Sesongen så langt...

Personlig synes jeg denne sesongen har vært relativt rar så langt. Fra dag 1 har jeg ment at Chelsea ville bli Manchesters største utfordrer for tittelen. Men at Arsenal skulle "rise to the occation" og være så gode som de har vært så langt, er for meg litt overraskende, men samtidig veldig gøy. For min del er sesongens største overraskelse den dårlige formen til Liverpool. De ligger på 7. plass i Premier League, hele 13 poeng bak nr 1, Chelsea. På tirsdag ble de i tillegg kastet ut av Champions League, til tross for at de vant kampen 0-1. Deres skjebne var ikke i deres egne hender, og siden Fiorentina slo Lyon, er det takk og farvel til Liverpool for denne gang.

Manchester tapte i går sin første hjemmekamp i Champions League siden 2005. Det er selvfølgelig et kjipt rekordbrudd, men jeg tar det ikke så fryktelig tungt (vi er allerede videre, det spennende nå er 1. eller 2. plass). Det var ufattelig mange unge spillere som fikk sjansen, vi ble snytt for straffe etter fellingen av Evra, det var fart og mange sjanser (som uheldigvis ble reddet av en sinnsykt god keeper!) og de unge klarte seg alt i alt veldig bra. Viste mange bra tendenser :) Målet til Tello kom på grunn av at ballen traff Rafael da Silva på vei til mål, og det gjorde at det var umulig for Foster å redde.

Uheldige Rafael

Men mine øyne er rettet på helgens fotball. Denne helgen er FULLPAKKET med god fotball! United drar sørover til Portsmouth for å jakte på tre nye poeng på lørdag. Søndag er derimot rett og slett SuperSøndag! Først er det Merseyside derby mellom Everton og Liverpool, hvor Liverpool virkelig bør få poeng. Sesongen er lang, men de er som sagt 13 poeng bak. Så er det London derby mellom Arsenal (3. plass) og Chelsea (1. plass). Mye mulig at jeg drar til King & Queen for å se den, og alle mine fingre og tær krysses for at Arsenal knuser Chelsea! (Jeg er ikke akkurat deres størst fan :p ).

Sist, men absolutt ikke minst: BARCELONA - REAL MADRID! Kampen har fått tilnavnet "Tidenes El Clásico", og jeg tror de fleste er enige. Begge lag er spekket med verdensklasse spillere, og forhåpentligvis, for kampens skyld, vil de bringe alt hva de har.

Verdens beste (?) mot en sann veteran. Bring it on!

Cristobal, som jeg går på skole med, har spådd dette utfallet: 5-0 til Barcelona. Tja, jeg vet nå ikke helt. Jeg holder nok en liten finger med Barcelona, og siden La Ligas beste forsvarslag møter La Ligas beste angrepslag, tror og håper jeg det vil bli en rask kamp med mange sjanser. Forhåpentligvis går det i samme retning som Cristobal håper på, men 5-0? Tror nok det er litt vel ambisiøst, men vi får nå se.

Ingen kommentarer: