torsdag 26. november 2009

Lights, camera, action!

Jeg har byttet timeplan og erstattet Business med Film, noe jeg så langt er veldig fornøyd med. I dag hadde vi vårt første opptak, og det skulle være improvisasjon. Forrige uke lagde vi bakgrunnshistorien, men dialogen skulle tas på sparket under filmingen som var i dag. Vi var fem jenter og en gutt på gruppen, så vi valgte å gå for en "klassiker".

Dette var vår historie (typisk high school drama): Cristobal var skolens mest populære gutt og sammen med Stephanie. Vivien, Stephanies venninne, fant ut at Cristobal hadde vært utro mot Stephanie med Maria på Babylon. Jeg var Marias blonde og dumme venninne som skulle advare Maria og Cristobal om at Stephanie visste hva som hadde skjedd. Da jeg kom til de hadde jeg selvfølgelig glemt hva jeg skulle si og slet skikkelig. I det øyeblikket Stephanie kom inn i kantinen, kom jeg på det (typisk blondie, ikke sant?) Stephanie og Maria begynte å krangle om Cristobal og han prøvde selvfølgelig å benekte alt sammen. På slutten kom Desirée inn som lærer og sendte jentene til rektor og gjensitting. Siden Cristobal var så populær og kjekk som han var, tok hun han med seg til hennes kontor, og det er opp til hver og en å tolke hvorfor ;)

Da vi filmet var det overraskende mange studenter i kantinen og det var litt vanskelig å konsentrere seg først gangen. Du føler deg ikke akkurat veldig smart når du kommer løpende inn på den dummeste måten du kan tenke deg. Jeg følte meg som en fashion-don't i rosa topp utenpå en hvit genser og musefletter. Det var sinnsykt moro å filme og jeg håper vi kommer til å gjøre det flere ganger, til tross for at jeg er litt småredd for resultatet. Jeg ble fortalt at jeg var veldig flink på å være blond og dum, så man kan jo lure på om det er etter 20 år med erfaring? ;)

1 kommentar:

Elise sa...

hahaha jeg har så lyst til å se den filmen :'D jeg synes du burde legge den ut for oss :D